دل نوشته (شهيد سيد يحيي صحرائي)






محل ولادت: قم (1/1/ 1343)
شغل:پاسدار
محل شهادت جزيره مجنون (1362/12/18)
... خدايا!ما با تو پيمان بسته بوديم که تا پايان راه برويم و بر پيمان خويش همچنان استوار مانديم.
...خدايا!هاي وهوي بهشت را مي بينم، چه غوغايي! حسين (عليه السلام) به پيشواز آمده. چه صحنه اي! فرشتگان ندا مي دهند که هم رزمان ابراهيم (عليه السلام)، همراهان موسي(عليه السلام) همدستان عيسي(عليه السلام)، هم کيشان محمد (صلي الله عليه و آله و سلم)، هم سنگران علي (عليه السلام) و همگامان خميني [ره] از سنگر کربلا آمده اند. چه با شکوه و دوست داشتني است!
پروردگارا!تو را به محمد و آل محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و به ابراهيم موسي[و] به علي (عليه السلام) و عيسي(عليه السلام)و حسين و خميني [ره] قسم مي دهم که اين سعادت پر ارزش را نصيب ما هم بفرما.
... خداوندا! تو را شکر مي کنم که لياقت شهادت، اين يگانه راه رسيدن انسان به خودت را به اين بنده حقير و گناهکار ارزاني داشتي. به راستي که امام خميني [ره] چه زيبا مي فرمايد: «ملتي که شهادت براي او سعادت دارد، پيروز است».
...خدايا! تو خود مي داني که ما چقدر مشتاقيم که شهيد شويم و به شهادت برسيم و مي داني که هدف ما شهادت نيست، بلکه پيروزي در توست.
خدايا! اگر توانستيم، مي کشيم و اگر نتوانستيم، کشته مي شويم.
خدايا!معبودا! پروردگارا! پنداري که چون شمع ذوب مي شويم؛ ما از مردن نمي هراسيم، اما مي ترسيم بعد از ما ايمان را سر ببرند و اگر نسوزيم، روشنايي مي رود و جاي خود را دوباره به شب مي سپارد.
...خدايا! به محمد(صلي الله عليه و آله و سلم) بگو که پيروانش حماسه آفريدند.
خدايا! به علي (عليه السلام) بگو که شيعيانش قيامت به پا کردند.
خدايا! به حسين(عليه السلام) بگو که خونش همچنان در رگ ها مي جوشد و اين جوشش تا استقرار حکومت جهاني حضرت مهدي (عجل الله تعالي الفرجه الشريف) در تمامي دنيا ادامه دارد. ان شاءالله.
پروردگارا! در آخر، سخني دارم با تو، اي مهربان ترين مهربانان و اي حبيب محبان.
اول آنکه ظهور امام عزيزمان، حضرت مهدي (عجل الله تعالي الفرجه الشريف) را هر چه زودتر برسان.
دوم آنکه رهبر کبير انقلاب، امام خميني [ره] را تا ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي الفرجه الشريف)، حتي در کنار او، طول عمر عطا بفرما.
... و در نهايت، هنگام شهادت، مادرم، فاطمه (عليها السلام) را بر بالاي سرم برسان.(1)

پي نوشت

1-طيبه فرد، معماي حضور، بخش هايي از مناجات شهيد سيد يحيي صحرايي، ص 92.

منبع:نشريه اشارات، شماره124